שתף בפייסבוק
שתף בטוויטר
שתף בפינטרסט

פיתוח תהליכי עבודה בארגונים

תהליכי עבודה

כל מקום עבודה התחיל את דרכו כעסק של אדם אחד שהגה רעיון מסוים ועם הזמן הוא החל להוסיף לשורותיו עוד ועוד עובדים. ברוב המקרים עם הזמן כל אחד מהעובדים הללו התמקד בנישה מסוימת והפך להיות מומחה בתחומו. כאשר חברה גדלה חייבת להיות היערכות ליום שבו עובד זה יפרוש מעבודתו. במקרה זה יהיה צורך להכשיר אדם אחר לתפקיד, אך לא תמיד יש מספיק זמן לבצע מהלך חפיפה זה. עלול להיווצר מצב שבו העסק יסבול מהעובדה שאיש המקצוע פרש והמחליף שלו לא הספיק ללמוד את התורה כולה ולכן רואים מיד בעיות בהתנהלות השוטפת מיד עם עזיבתו של גורם זה. הפתרון לכך הוא יצירת תיעוד והדרכה של תהליכי עבודה של כל אחד אחד מבעלי התפקידים בארגון. במקרה כזה פותחים את מערך הלמידה שהוכן מראש והעובד החדש יכול ללמוד צעד אחר צעד, כיצד לבצע תפקיד זה על הצד הטוב ביותר.

הדרך הנכונה היא להיעזר בחברה אשר עוסקת בתחום ניהול ידע בארגונים, אנשי המקצוע שלה נפגשים עם כל אחד מבעלי התפקידים ויוצרים רישום מדויק של דרכי הפעולה שלו באופן יום יומי, בכל אחת מהסיטואציות שהוא מטפל בהן. התפיסה הניהולית היא בשלב ראשון לבצע הבנה של התהליך, מה קודם למה וכיצד פותרים כל בעיה מכל סוג שהוא ולאחר מכן מכנים מערך הדרכה מדוקדק.

הטמעה של תהליכי עבודה במערכות מתוחכמות

בשנים האחרונות יותר ויותר ארגונים מעבירים את כל מערכות המידע שלהם לפעול באמצעות מערכת אחת שהיא CRM. בדרך זו אפשר לשלוט בשיטה אחת שעוברת כחוט השני בין המחלקות השונות. בדרך זו כל מי שעובד במחלקה מסוימת ואמור באופן חריג לסייע למחלקה אחרת, הוא ייכנס מהר מאד לעניינים של תהליכי עבודה, כי הסיסטמה היא זהה ולכן תוך פרק זמן קצר הוא שולט בעניינים.

המטרה של ניהול הידע

ניהול הידע הוא הכרחי בכל ארגון אך כשמדובר בארגונים גדולים הן פרטיים והן ציבוריים, החשיבות של מהלך זה היא עצומה. ניהול הידע מסנן את כל מה שיודע כל עובד ומתרגם זאת למערך מסודר וממוחשב שישרת את עובדי הארגון לאורך זמן.

כל אחד מהנושאים הללו נבדק באופן מעמיק שוב ושוב כדי לוודא שנכנסו לקובץ זה כל הנקודות ולו הקטנות והשוליות ביותר. כל מעטפת ההתנהלות אמורה להיות מתועדת בקובץ שמסביר את דרכי הפעולה צעד אחר צעד על פי שקורה כעת.

למידה של שיטות העבודה

בעסקים ובארגונים רבים נוהגים ללמוד ממקרים אשר קרו, תקלות שהתרחשו, בעיות שהיה קשה לפתור. הם מבצעים הפקת לקחים מפרטי המקרה, מסיקים מסקנות ובהתאם לכך משנים את דפוסי הפעולה במקרים מסוימים. את השינויים הללו חייבים להוסיף לקובץ ההדרכה. ברוב הארגונים קיים אדם מסוים שבין תפקידיו הוא גם מעדכן ומוסיף מידע ושיטת עבודה למידע הקיים לאור המסקנות שהוסקו.

מעוניינים לפרסם אצלנו? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

רוצים לקרוא עוד?

עסקים

היתרונות של לוחות LEXAN

לוחות LEXAN   בשנים האחרונות חלה עלייה הדרגתית בשימוש באופציה של לוחות LEXAN לחיפוי משטחים גדולים וחיצוניים בענף הבניין וזאת לאור היתרונות הרבים שלהם. משטחי

קרא עוד »